17 Haziran 2009 Çarşamba

Uyuşma Hali

Yazla gelen bir uyuşukluk bu herhal.


-Anneee çok canım sıkılıyo n'aapıyım?


sıkıntılı cümlelerin arasına sıkışmış, amaaan boşver vaziyeti. Blog mu? Bak bugün bir şeyler koymalısın artık, iç sesine omuz silkiyorum. Mutfak yağlanmış, eline bir sünger alsan, cif, biraz da domestos, giriş şöyle. CIK! Yap-mıy-cam! Niye? Canım istemiyo. Konuşma çizgisi kullanmaya bile derman yok. Hazırdan yemeli, açarım Flickr hesabımdan hazırda bir foto, üşengeçliği bırakır, tarifini yazıveririm olur biter. Oldu bilem!




Malzemeler:



250gr tereyağı

1 su bardağı pudra şekeri

1 paket vanilya

Aldığı kadar un ( 400 gr civarında un alıyor)



Bu malzemelerle kulak memesi yumuşaklığında yoğurduğunuz hamuru, hafifçe unladığınız tezgahta bir santim kalınlığında açın. Çay bardağı yardımıyla çıkardığınız halkaları yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip, önceden ısıtılmış sıcak fırına (220 derece gibi) verin. Pembeleştiğinde hemen alın. Aralarına kakaolu fındık kreması sürüp, pudra şekeriyle güzelleştirip afiyetle yiyin.



Bizde bir ürün gerçek adıyla değil de en çok satılan markanın adıyla anılır.

Yıllarca margarin demeyip sanayağ dedik, şimdi de kakaolu fındık kreması demiyor nutella diyoruz. Ben usulünce kullanayım dedim.


Bloglar arasında sorular dolaşıyor. Sevgili İnci ve İpek bana da göndermiş. İnci'nin sayfasında yanıtladıydım ya burada da yayınlamam gerekiyormuş. Yanıtladım gitti.

Kullandığınız parfüm nedir?

Parfüm kullanmıyorum.

Kullandığınız kremin markası nedir?
Ellerim için daima klasik Arko kullanıyorum. Başka da kullanmıyorum.

Şu an okuduğunuz kitap nedir?
Orhan Pamuk Kar romanı elimde.

Enson aldığım üç ürün adı nedir?
Üç gündür evden dışarı adım atmıyorum, pazardan bolca sebze meyve aldım en son.

En sevdiğiniz üç dizi?

Elveda Rumeli, Canım Ailem'i izledik bu sene. Bir de TNT'nin komedi dizilerini Malcolm İn The Middle ve My Wife and Kids.

27 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

canım narincem ellerine sağlık çok güzel gözüküyor çocuklar bayılmıştır valla. can sıkıntın sıcaktan olsun şimdi tatil zamanı canım boş ver bu aralar ben de aynı moddayım canımın içi mim sorularına kendi sayfanda cevap vereceksin:) herkes görsün oldu ..
sıcacık sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım aynı bıkkınlık bendede var iş
yerinde bazen iyice zorlanıyorum.Sı
cak bir yandan ama kurabiyeler enfes ellerine sağlık kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım kurabiyeler ve cevaplar harika kocaman sevgiler...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Sayfama giremiyormuşsun neden olduğunu anlamadım. www.onerilerim.blogspot.com tekrar dene bakalım. Sevgiler...

meltemmutfakta dedi ki...

Canım,bahar rehaveti ardından gelen sıcaklar sanırım hepimizi uyuşturdu.Aslında ne kadar ihtiyacım var rehavete,miskinliğe,keyif yapmaya,tatile çıkmaya bilemezsin.Dışarda,iş'de,evde koştur koştur perişan vaziyetteyim.İnanmayacaksın ama sana imrendim.Bu akşam yemeğe misafirim,bir sipariş pastam var iş'ten eve erken geldim.Daha doğrusu gelmek zorunda kaldım.Aksi taktirde misafirlerim aç kalacaklardı.Yorumunu görünce hemen cevap yazayım diye geldim.
O harika şeylere bayıldım ellerine sağlık.Bugün yapamayabilirim ama en kısa sürede denemek istiyorum.Bayıldım.Aslında akşam misafirlerimde birde çocuk var ama hangisini yetiştirebilirim bilemiyorum.Aklıma takıldı yapmasamda içim rahat etmeyecek:)Ben böyle kendimi paralıyorum anlayacağın.
Huysuzbalık Esin'e yorumunu forward ettim tatlım.
sevgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

Narince dedi ki...

Yorumlara bakayım derken domates çorbasını taşırdım iyi mi? Şimdi işin gücün yoksa ocağı temizle. Zaten bir domates çorbasını bir de şehriyeyi taşırırım sıkça. Esinciğim senin sayfa şimdi açılıyor, sorun bende herhal. Meltem üzüldüm sana şimdi. İşin dağlar kadar, keşke yardım edebilseydim. İnci ve Derya sağolun sağolun.

Damak Tadı dedi ki...

Üşengeçlik sanırım hepimizde mevcut bu sıralar..İşden çıkıp eve gidince bir şey yapası gelmiyor insanın..Sıcak çok zorluyor bizi..(( Sonumuz hayır olsun inş..))


Ellerine sağlık, çok nefis görünüyor kurabiyelerin..


Sevgilerle..

Zehra Gürgen dedi ki...

Kuzum ne güzel bir kurabiye tarifi koymuşsun :)
uyuşukluk sıcaklardan.Ben 2 saatte bir duşa giri serinliyorum yoksa oturduğum yerde uyuyorum.Şimdide giyinip platese gideceğim.Mazoşistlik barya bende klimasız sıcak bir salonda 1 saat debeleniyorum.
Krem kullanmamana gıpta ettim canım. Süpersin :)

sevgiler

made in funda dedi ki...

AYNI ŞEY BEN DE DE VAR CANIM.BU GÜN TEMİZLİK YAPTIM AMA GEL BANA SOR.ONDAN SONRA DA İKİSEKSEN YATIYORUM.ÖYLE UYUŞUK UYUŞUK...CANIM TARİFİN SÜPER.EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM.HATTA BU GÜN GÖRSEM ERKENDEN DENERDİM.SÜPER.AMAAAA ADI YOKK..ADINI DA YAZARSAN SEVİNİRİM CANIM...AFİYETLER OLSUN..

Pembe Tatlar dedi ki...

Sanki herkese inat üzerimde bir aktiflik var:)))
Ailemde diyor kızım bu ne enerji...
Canım ellerine sağlık görüntü enfess ellerine sağlık öpüyorum kocaman:)

ipek dedi ki...

Neclacım tarif harika. Aynı uyuşukluk bıkkınlık ben de mevcut. Bu sıcaklar mahvetti bizi sanırım.

Adsız dedi ki...

biraz yorgunluk(sayısız yaprak sarma yapınca:) dışında çok şükür ben iyiyim..süperim süper..:)) biraz moral olsun diye yazıyorum..canım ara ara oluyor böyle bıkkınlık bu bir klasik blogcu hastalığğı sanırım:)
kar- çok güzel bir seçim ben çok sevmiştim...
çok öptüm canım yalnız tarifinin resmi açılmadı?

mutfaktakizaman dedi ki...

Necla'cigim sayfamdada cvp verdim ama yinede yazayim dedim;)
badem aromasini sormussun ben buradaki marketlerden aliyorum 4lu paket halinde vanilin,portakal,badem,limon dortlusu fakat Turkiyede varmi yada nerelerde bulunur bilmiyorum canim neyazikki:((
ama merketlerde yada aktarlarda kesin olacagini dusunuyorumm..


canim ayrica kurabiyeler cok guzel gorunuyor yaa bayildim tam benlikk ellerine saglik canimm..

Unknown dedi ki...

Neclacım bu uyuşukluk değil tatlım bu bir boşalım sene içinde okul kurs çocuğun psikolojisi sınav stresi derken şimdi herşey bitti çok şükür ama enerji de bitti normal.Boşver biraz tadını çıkar şarj et kendini.İnsan koşturmaca içinde yorulduğunu anlamıyor ama işte böyle vücut kendini nadasa çekiveriyor.Ben de sözde izin aldım bu hafta ama daha çok koşturdum sanki.Bu tarif de süper ellerine sağlık canım

HUYSUZBALIK dedi ki...

Bu arada My Wife and Kids bizim de ailecek favorimiz. Sevgiler...

KandilSimidi dedi ki...

tam çocuklara göre bir tarif ellerinize sağlık:) ama biz büyüklerde hayır demeyiz yani:)

meltemmutfakta dedi ki...

Necla'cım ne iyi olurdu yakın olsaydık.Gelirdin birlikte hazırlar sonrada oturur hepbirlikte afiyetle yerdik:)Düşünmen yeter.Yardım etmiş kadar oldun canım benim.Bugün çok yoruldum ve gerildim ama neyseki hepsi yetişti:)
sevgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

Sevgi Küçük dedi ki...

canım benim ellerine sağlık. üşengeçlik hali bizde de mevcut. hele bugün yağmurda var, herkes uykulu ve tembel. :)
çok öptümmmm
günün çok güzel geçsin

Narince dedi ki...

Evet Gül, bütün bloglarda belirgin bir durgunluk gözlemliyorum.

İzmir'in sıcağı eminim daha fenadır, sen yine de debelenmekten vazgeçme Zehra.


Fundacığım tertemiz evin huzurla dolsun canım. Sandviç kurabiye desek olur herhal bizim kurabiyeye.

Aktifliğin blogundan taşıyor zaten Pembe, her gün yeni tarif, pes diyorum. Azıcık da bana bulaşsa ya.

İpekçiğim yüzümüz gülsün yeter, uyuşalım biraz da olsun.

Yosuncuğum, haklısın bir çocuyk da burası oldu sanki. İlgi istiyor, akıl kurcalıyor, küçük aralar mecburiyet sanki.

Huriyeciğim, üşenmeyip geldin, sorumu özenle yanıtladın sağol, ayaklarına su mu döksem, naaapsam?

Sevgili Güler, tam da söylediğin gibi, yılın yorgunluğu bu.

Esinciğim, o diziyi çocuklar okuldayken sabahları eşimle kahvaltı keyfimizde bir izledik, bir izledik, çok güldürdü bizi. Şimdi hafta sonu sabaha alınmış, izleyemiyoruz. Keşke daha uygun bir saatte tekrarlansa.

Ayşe Hanım, çocukları bahane edip sebepleniyoruz işte.

Yetiştirmene sevindim Meltemciğim, gece sızmışsındır herhalde. Bütün işlerin kolaylıkla bitsin isterim.

Narince dedi ki...

Sevgiciğim bak aynı zamanda yazıyormuşuz, şimdi gördüm yorumunu. Yağmur uyuşukluğu iyice arttıracaktır ya sen bi konsere gider açılırsın. Umarım iyisindir.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

merhaba canım.
bir blog arkadaşımıza badem aromasını nerden alırım diye sormuşsun.
pasta malzemeleri satan ankaradaki tüm yerlerde var.
ve diğer aromolarda..
sevgilerimle....
( ben bake shoptan alıyorum ist.)

e.esma.albayrak dedi ki...

kurabiyeler cok güzel gözüküyor ben bide bunları soguk soguk tüketirim güzel olurmu ne dersin:)))

ipek dedi ki...

Seni sobeledim.Bana bir uğrar mısın?

Tijen dedi ki...

Anneee ben sıkıldım lafını duyunca ortaokul-lise çağları ve Eskişehir'de geçen yazlarda sıkıldığım günler geldi. Hep okur, hep bir şeyler yapardım ama bazen de çok bunalırdım. İçimdeki seyyah ortaya çıkıyormuş demek o zamanlar...

Hatice dedi ki...

sanırım bu aralar herkeste bir durgunluk var, okulların kapanıp, sıcakların başlamasıyla bir rehavet sözkonusu..
kurabiyeler nefis görünüyor, çayın yanına ne güzel de eşlik ederler, ellerine sağlık canım...
güzel bir hafta sonu diliyorum...
sevgiler...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Kurabiye cok güzel görünüyor cikolata cok daha nefis göstermis ellerine saglik sana iyi aksamlar öptüm.

Narince dedi ki...

Nuray Hanım, çok naziksiniz, teşekkürederim.

Esma ve İpek teşekkür ederim.

Tijenciğim, zamane çocukları bilgisayarda sıkılınca oyun yaratamıyorlar kendilerine.

Haticeciğim sağol canım.

Teşekkür ederim Gülcan Hanım.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin