16 Ağustos 2010 Pazartesi

Erik Kiraz Sorbe (Plum and Cherry Sorbet)


Tuz Biber Dergisi Ağustos sayısı için hazırladığım tariflere geçelim diyorum artık. Kapaktaki fotoğraf, erik ve kiraz sorbe ile başlayalım. Kirazın bol olduğu vakitlerde yapmıştım, çikolatalı sorbeyi anlatırken de söylemiştim hani taa Ağustos'ta vereceğim tarifini diye. Erik ve kiraz, mayhoş, serin, kaşık kaşık...


Malzemeler:

  • 5 adet iri kırmızı erik
  • 2 adet iri sarı erik
  • 1 avuç kiraz
  • 1/2 çay bardağı su
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • 1 su bardağı toz şeker

Hazırlama:

Çekirdekleri çıkarılmış erik ve kirazları yarım çaybardağı su ile kısık ateşte dört-beş dakika pişirin.

Pişen meyveleri blendır yardımıyla püre haline getirin.

1,5 su bardağı sıcak suya toz şekeri katıp eritin.

Şekerli suyu püreye katıp yedirin.

Karışımı bir kaba boşaltıp dondurucuya koyun.

Bir gece dondurucuda bekleyen sorbeyi afiyetle tüketin.


20 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bayıldım bu sıcaklarda ancak bu bana iyi gelir Neclacığım ellerine sağlık. sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Serin serinnn, mayhoşşş... Harika ellerine sağlık Neclacığım... Kocaman Sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık narinim çim ferahladı:)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Yaz sıcaklarında iftar sonrası hafif lakın etkılı bır tatlı olarak da yenebilecek bir lezzet...
Ellerıne sağlık bereketi bol olsun.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm başarın için tekrar tebrik ediyorum seni yazı dizisi süperdi:))
sorbe hiç yapmadım hayatımda beni cesaretlendiriyorsun ama:))
ellerine sağlık ablacım..

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm başarın için tekrar tebrik ediyorum seni yazı dizisi süperdi:))
sorbe hiç yapmadım hayatımda beni cesaretlendiriyorsun ama:))
ellerine sağlık ablacım..

yeşim dedi ki...

günaydın canımıniçi..
ellerine sağlık.güzel hayırlı bereket dolu bir hafta diliyorum.öpüldün...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bu sorbeleride hic denemedim ama eskiden cocukken bizim karin icine koydugumuz seker ve recelin verdigi tad gibi druruyor sanki,bir denemek lazim,tarifler icin cok tesekkürler...

Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Dergide okuduğumda çok beğenmiştim. Bu sıcaklarda harika oluyor. Ellerine sağlık canım. İyi haftalar.

Banu dedi ki...

Oh ohh bakınca dahi içim ferafladı... Ellerinize sağlık nefis görünüyor... Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Görüntü bana çocukken çok sevdiğim vişneli dondurmayı hatırlattı. Buzlu buzlu ve hafif ekşi. Bayılırdım. Ellerine sağlık canım.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık bu sıcaklarda şerbetli tatlı yerine sorbe serin serin ne güzel olur.Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; sözün bittiği yerdeyim, çok zarif ve estetik olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrr..öptüm....

ZUHAL dedi ki...

Selammm.Nefis gözüküyor sorbe.Ellerine sağlık.Yeni etkinliklerle ilgilşi beni haberdar edersen çok sevinirim.Soft bowl' ertelenme sebebi ile katılamamıştım.En kısa sürede tanışmak üzere.Sevgilerrr.

ZUHAL dedi ki...

Selammm.Nefis gözüküyor sorbe.Ellerine sağlık.Yeni etkinliklerle ilgilşi beni haberdar edersen çok sevinirim.Soft bowl' ertelenme sebebi ile katılamamıştım.En kısa sürede tanışmak üzere.Sevgilerrr.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu sıcaklarda nasıl güzel gider:))
ellerine sağlık
bu tarifi başka hangi meyvelerle yapabiliriz?

yemekaski.com seçil dedi ki...

Her blogda kenarda görür görür dururdum bu nedir diye.. birden karşıma çıkıverdi :) ellerinize sağlık.. en acilinden yapılacak:)

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

ellerine sağlık canım, sıcaklarda serinletici bir tat olmuş.fotoğraf bile serinletti beni.

Zehra Gürgen dedi ki...

dergide görünce çarpılmıştım görüntüyr !! harika görünüyor, tadı zaten enfes birşey biliyorum :)
arkadaşım yaptı nede olsa he heheee

narcicegirengi dedi ki...

Cok serin ve guzel gorunuyorlar. Cilekli versiyonunu da tavsiye ederim. Sevgiler
www.narcicegirengi.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin